To change team or to change work?

Hi korang.

Harini gila takde mood nak kerja. Ni semua sebab pagi tadi team leader aku tanya nak tak pergi tukar ke team lain.

Aku mcm "apakah soalan dia ni?". Hati dah dup dap dup dap. Aku rasa blank sekejap. Soalan dia mcm sangat tiba-tiba then lepas lama diam aku tanya "kenapa i?".

He said I can learn something else, expose to other things and communicate with others better.

Well, can your brain process those reasons?

Aku ni takde la bitter all the times tapi takde la bodoh to keep positive bila orang buat mcm ni. Anyone who's in the right mind akan fikir, "org dah tak perlukan aku", "ni cara halus nak buang aku ke", etc etc. First first mmg tak boleh positif.

Unless kau orang yg sangat positif.

So lepas lama diam tadi tu dia suruh aku fikir and bagitahu dia Isnin ni, or esok.

Tengok la mcm mana.

Team tu team leader dia ramai tak suka and ramai staff resign. So offer aku untuk cuci tahi la nampaknya ni. Ciss.

Tawar hati dah lama sebab since last year mcm ketepikan aku daripada buat tasks penting. Aku buat kerja-kerja yg sama je every month.

Bosan tu memang. Tp fikir boleh balik on time tu ada juga la benda I look forward to everyday. Kalau dulu mengeluh kerja banyak now mengeluh kerja tak ada. Hahah padan muka sendiri.

Sedih sebenarnya.

Aku kerja sini almost 3 years. Dulu team tak ramai org, so merasa la kelam kabut benda byk kena settle sendiri. Makin lama ada tambah2 org, re-distribute workload, dan semakin lama org tak pandang kau pun sbb ada other choices kan.

Hence, the post title. To change team or to change work?

Comments

Popular posts from this blog

Manage Your Money!

Hello 2019